אבחון ארגוניכשאדם נמצא בפניה לא נכונה, אין הוא זקוק למוטיבציה כדי שיוכל להמשיך באותה הדרך, אלא לידע שיגרום לו לשנות נתיב ג'ים רוהן אבחון ארגוני מטרתו להביא תועלת לארגון.
אבחון "טוב" משרת את מקבלי ההחלטות בארגון והוא האמצעי שמהווה את הבסיס לבניית תוכנית פעולה: מה צריך או מה נדרש כדי להשיג את המטרות והשאיפות את מה שרוצים. בדומה לאבחון רפואי שיכול להיעשות מטעמים שונים, כך גם האבחון הארגוני שיכול להיות: - תקופתי לזיהוי מגמות מתפתחות בארגון. - מונע לבדיקת עדכניות ואפקטיביות מול דרישות השוק או מטרות הארגון. - או מול תחלואים וכשלים קיימים. לכל מטרה מותאם סוג האבחון הרלוונטי והמתאים לה, ותוצרי האבחון מאפשרים לזהות ולגלות: - את החוזקות, את מה שרוצים וחשוב לשמר. - את הפער. - ואת מה שנדרש לעשות או לשנות, כלומר מה שצריך כדי להוביל מ- מה שיש - למה שרצוי. הארגון מקבל דו"ח אבחון, שמציג תמונה אובייקטיבית, רחבה, כוללת ועדכנית על מצב הארגון ביחס למטרותיו ולתפוקות הרצויות וכמובן מסקנות והמלצות. |
|