פיתוח מוצר חדש ביצור (במפעל תהליכי 2)
רקע - בשונה מהמפעל שבמקרה הקודם, כאן היה צורך למצוא פתרון שיתאים למפעל דינמי שבו פותחו מוצרים ע"פ דרישת הלקוח ובהתאם לצרכיו בזמן תגובה קצר. כתוצאה מכך חלק ניכר מתהליך הפיתוח בוצע ביצור. אתגר – לפתח תהליך, נטול בירוקרטיה, שיאפשר מצד אחד טיפול מהיר ויעיל ומצד שני לא יפגע בשליטה ובבקרה על התהליך משלב כניסה לניסיון היצור ועד המענה ללקוח. פעולות – לאחר לימוד הקיים זוהתה צומת מרכזית אליה מנותב כל המידע והדרישות מהשווק מכירות ומח' הפיתוח וממנה הוא מופנה למחלקות היצור – מנהל התפ"י. בהתאם לכך נבנה תהליך שהתבסס ברובו על שיתוף פעולה בין מנהל התפ"י, מהנדס התהליך והיצור. כאחראי לתהליך הוגדר מנהל התפ"י, שהווה מעין "מרכז בקרה ופיקוח" תוך ניצול היותו "האינטרסנט הראשון" לקיום תהליך מוסדר לביצוע הנסיונות ביצור. בשלב ראשון הוגדר למח' הפיתוח איזה מידע עליהם להעביר ליצור לשם תמיכה בנסיון (רגישות חומרי גלם, מפרט בדיקות, מגבלות אריזה וכו') מנהל התפ"י היה זה שריכז את כל הנתונים הרלוונטיים לנסיון ביצור; לקוח, כמות, דחיפות ווידא את קיום המידע הנדרש ממחלקת הפיתוח. לאחר קבלת כל הנתונים הנ"ל מנהל התפ"י כנס "ישיבת הערכות ושיבוץ" עם הנדסת תהליך והיצור. לווי היצור הנסיוני וניהולו על כל המשתמע מכך (הגדרת תנאי יצור, נסיונות חוזרים, גמר פיתוח) הוגדר באחריות הנדסת תהליך. תוצאה – תהליך מותאם לאופי המפעל שמאפשר יעילות גבוהה ביצור מוצרי פיתוח, כמענה לדרישת לקוח ועם זאת עדיין מובנה מבוקר ומפוקח. מאחר והתהליך אופיין כך שנתן מענה למנהל התפ"י ושירת את יעדי היצור, יישום התהליך לא הצריך, למעשה, שימוש במשאבים ניהוליים להטמעתו. |
|